Jump to content

Bec Indicator De Controlul Tractiunii


Recommended Posts

Astazi, dupa ninsoare care s-a asternut la noi in Craiova, am iesit si eu cu negruta mea la o plimbare sa vad ce stie pe zapada. Nu pot sa zic ca sunt nemultumit, da' nici la nivelul asteptarilor nu a ajuns, ma rog, sa lasam asta deoparte. Problema, daca se poate numi problema, este ca la un moment dat, cand o turam mai mult si incepea sa derapeze rotile, mi se si aprinde, sau clipea ( nu mi-am dat seama exact) si becul de controlul tractiunii. Tin sa mentionez ca e varianta full, cu control al tractiunii. Am sunat la dealer si mi-a zis ca e normal sa se aprinda ca intra in functiune controlul tractiunii. In manual zice ca nu e normal sa se aprinda ... a mai patit cineva ? Nu se aprinde alta data, decat acum cand patineaza rau (adevarul e ca am cam fortat-o), am dus-o de la 1500 ture pana pe la 3500 ... si atunci se aprinde ...

Link to comment

Se aprinde atunci cand intra in functiune controlul tractiunii. La mercedes face asa, la bmw face asa, nu vad de ce la chevy ar face altfel. Practic te avertizeaza ca ai pierdut aderenta si ca intra in functiune.

Link to comment

Si la Renaul Megane II face asa. Vazut cu ochii mei pe 2 masini diferite. Cel putin la Renault scrie si in carte ca se aprinde cand se activeaza controlul tractiunii. Numai daca ramane aprins pe drum normal fara risc de derapaj poate fi o problema.

Link to comment

Ah bun, m-ati linistit. E de bine atunci :D . Chiar ma speriasem, ca nu am mai avut de a face cu asa ceva. Multumesc pt ajutor ;)

si inca o intrebare : are ceva daca-l folosesc mai mult timp ? de ex astazi ramasesem inzapezit cu ea si a cam trebuit sa apelez la TC cam 5 secunde, poate chiar 10 :D

Edited by Alinutz
Link to comment

@alx in manual nu zice nimic in afara de faptul ca daca se aprinde becul sa te duci cu ea in service ... Am citit manualul inainte sa postez ... Eu nu am mai avut de a face cu genul acesta de sisteme, si de aceea intreb, nu am dat cu batul ...

Intrebam deoarece nu stiam daca e bine sa mergi cu becul aprins ... atata tot

Link to comment

In manualul de la modus se explica cum e cu becul. Desi nu am esp pe masina, tot am citit. Astia de la Chevy nu cred ca sunt asa de idioti sa nu fi scris... Poti sa pui un scan dupa pag alea din manual?

Link to comment

Mea culpa, mi-am imaginat ca baietii de la Chevrolet sunt mai destepti. Se pare ca m-am inselat, sunt idioti. Scuzele mele Alinutz!

Link to comment

@alx Poate sa fie o "scapare" a traducerii manualului din engleza sau ma rog , in ce limba o fi fost scris.Am vazut chestia asta la un TV Samsung , acum vre-un an .Era o traducere de toata jena .

Link to comment

@alx no problem ;) se intampla si la case mai mari.

Cat despre manual si eu tind sa cred acelasi lucru, mai ales dupa ce voi m-ati linistit.

@silviustel nu aveau cum sa fie franele incinse, pt ca eu eram pe loc, si patina ... nu aveam de a face cu frana.

Are cineva idee unde as putea gasii un manual in engleza ? de la lacetti, sau doar partea cu controlul tractiunii ?

Link to comment

Eu zic ca e prost tradus, si ca aprinderea din manual se refera la becul care ramane aprins dupa terminarea functionarii sistemului. La Renault in manual scrie clar ca trebuie sa mergi la service numai daca becul ramane aprins, pt ca e normal sa se aprinda in timpul functionarii. Oricum, Chevy nu e Renault, nu folosesc aceleasi piese, asa ca a fi bine sa gasesti un manual in engleza sau daca nu fa o vizita pe la garantie, ca sa fii sigur, ca doar e masina noua si e pacat.. Drive safe!

 

P.S. : am un prieten cu Chevy Lacetti, dar nu stiu daca are sau nu TCS. Oricum il intreb si pe el despre asta si il intreb si daca are manual in engleza.

 

Later Edit: Am vb cu respectivul si din pacate nu are TCS, si manualul tot in romana il are si el.

 

Later edit 2: srry, ma gandeam la TCS si am scris altceva.

Edited by silviustel
Link to comment

TCS la Chevrolet se bazeaza pe utilizarea franei (si modulatorului ABS) pentru a redistribui cuplul la roata care are aderenta mai mare. Din cauza asta scrie in carte ca daca franele se incalzesc (TCS e "utilizat" intensiv) se aprinde becul si trebuie asteptata racirea franelor. Dar exclud situatia asta la tine, ar fi trebuit sa o forjezi bine de tot ca sa incingi franele. Daca ramane aprins permanent, atunci e problema.

Link to comment
Later Edit: Am vb cu respectivul si din pacate nu are ESP, si manualul tot in romana il are si el.

 

Noi vorbeam de TCS nu de ESP! Esp contine tcs dar reciproca nu este adevarata.

Link to comment

E destul de clar, sper, ca s-a tradus deanboulea capitolul asta despre TCS, e normal sa te avertizeze cind intra sistemul, ca sa nu persisti in stilul de mers neadaptat la conditiile de drum, da' io sint curios, pe Lacetti e cumva un TCS decuplabil de catre sofer, sau e permanent, nedecuplabil?

 

Am mers odata ca pasager cu un Volvo ce avea un sistem asemanator, iar demarajele la deal pe zapada erau un adevarat chin cu smecheria cuplata, ma si imaginam urcind cu Matizache ca fulgul pe linga elefantul ala sugrumat de electronica ( actiona prin "taierea" motorului, nu prin frinare).

Link to comment

Daca martorul nu are semnul exclamarii si se aprinde la plecarea de pe loc cand masina pierde aderenta indica functionarea tcs-ului.Functioneaza numai pina la 40km/h.Daca martorul ramane aprins in timpul functionarii masinii sau daca are si semnul exclamarii indica faptul ca acesta este nefunctionabil si trebuie mers la service.In mod normal el se aprinde 3 secunde odata cu cel de abs la punerea contactului apoi se sting amandoua.Din cate stiu eu switch pentru decuplarea tcs-ului are decit modelul evanda de la daewoo/chevrolet.

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...