Jump to content

Rodajul


Unde mergem in rodaj?  

131 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

@Senna

Din pacate nu intotdeauna inginerii dicteaza, ci economistii. Tehnic piese de tone si zeci de metri pot fi prelucrate si pozitionate cu tolerante la nivel de microni (linii de arbori navale de exemplu) sau fractiuni de microni (oglinzi de telescoape) insa la niste preturi destul de mari. Un matiz "nasa" la pret de maybach care nu are nevoie de rodaj s-ar vinde mult mai prost decat unul "craiova" care trebuie insa rodat.

Din motivul asta pentru majoritatea producatorilor de masini e mai rentabil economic sa faca motoare folosind "tehnologia din anii 70" sau oarecum imbunatatita, din anii '80, insa la niste preturi si cu o productivitate foarte mare incat sa iasa pe piata la preturi competitive, chiar daca cumparatorul inca mai trebuie sa faca rodaj.

La urma urmei, daca nu s-ar pune problema de pret ci doar de tehnologie inclusiv Dacia in anii 70 ar fi putut face rodaj in uzina, insa nu s-a facut. Se face la masini la care problema de pret nu se pune... Rolls, Lambo, etc. Nu tehnologia ii impiedica pe Daewoo s-o faca, ci piata.

Link to comment
  • Replies 107
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

@Senna

 

Este foarte adevarat ce spui, multe nu mai sunt ca in anii "70: SDV-uri, materiale, lubrifianti... etc.

De aceea si "timpi de rodaj" sunt mai mici, schimbarea uleiului nu mai este necesara dupa aceasta perioada.

Pe de alta parte, sa nu iteram aici ideea ca rodajul nu mai este necesar.

 

@mr_

 

Corect, si, din pacate aceasta se aplica la marea majoritate a deviceurilor de folosinta indelungata. Piata dicteaza. Sunt multe cazuri in care produsul apare pe piata iar eventualele probleme se rezolva "din mers". Si aceasta chiar in cazul producatorilor cu traditie din domeniul respectiv.

Edited by roberth
Link to comment

@mr_ > nici Matizul de Craiova nu trebuie rodat. Si in general, orice motor pe benzina care echipeaza o masina pana la un anumit nivel de pret. Motoarele Diesel sunt mai scumpe si din motivul ca fac un anumit rodaj, in sarcina, pe stand. Asta din cauza particularitatii functionale si datorita fortelor, presiunilor si temperaturilor din cilindru pe care le dezvolta ce trebuiesc monitorizate.

Link to comment
nici Matizul de Craiova nu trebuie rodat.

 

Atunci propun sa se stearga tot topicul, si sa punem unul cu un singur post cu titlul "Matizul nu trebuie rodat".

Ar fi o simplificare utila pentru toata lumea. :scarpin:

Link to comment

Rulajul in sarcina moderata (medie) in primii 1000 km este o cerinta subliniata de producator pentru orice benzinar sub un anumit nivel de pret. La Matiz este bine ca producatorul insista la schimbarea uleiului motor dupa 1000 km. Metoda aceasta este buna la orice motor pe benzina.

Link to comment

Nu e chiar negru la 1000, asa spuneau si cei de la o reprezentanta din suceava,

ca nu trebuie schimbat, dar cati mecanici atatea pareri, s-ar putea sa nu cauzeze,

s-ar putea astea sa fie indicatiile de la centru,

dar parerea mea e ca merita sa dai un milion pentru a dormi linistit.

E vorba totusi de motor..

Link to comment
  • 1 year later...

Nu depasi 3000 rpm cand motorul este rece.

Nu depasi 4000 rpm cand motorul este la temperatura optima de functionare si daca totusi sari de 3000rpm, fa-o pentru scurt timp (o depasire... ).

Ruleaza intre 2000-3000rpm.

Nu accelera brusc plecand de la turatii mai mici de 2000rpm, mai ales cand masina este rece.

Evita drumurile scurte in perioada de rodaj (

 

Asta este ceea ce as face eu, adaptat pentru conditiile din Bucuresti.

 

Cel mai bine, fa un drum in afara localitatii in urma caruia sa pui pe odometru cel putin 500km.

 

Lectura:

http://www.daewooclub.ro/forum/index.php?s...mp;#entry152162

Link to comment

In plus fata de ce a spus Satori, recomand ca primii 500 de km sa fie facuti pe autostrada pe timp de noapte din motive de trafic, pentru a merge cat mai mult cu viteza constanta, respectiv pentru a avea turatie constanta la motor. :) >-

Link to comment

Romania! Trezeste-te! :D Astea nu sunt dacii 1xxx.

1. Tico din 1999 mers numai in oras, afara de vreo 5 ori, acum are 80kkm motorul merge excelent nu consuma gram de ulei, cutia idem..etc.

2. WV Polo 1,4 fsi din 2003, o singura data in afara orasului (am fost eu pana la Iasi), masina are acum 12700km.

Acum sariti in sus cu rodajul :D

Edited by adostar
Link to comment

Este si asta o varianta. Dar, dupa ce iti bei cafeaua, o sa te prinzi ca ceea ce am scris mai sus sunt sfaturi de bun simt generale, mai putin drumul lung, desi nici o masina nu se plange de drumuri lungi. O respectare mai stricta a lor, in (sa presupunem ca exista) rodaj, in niciun caz nu strica.

Link to comment
Ce sfaturi de rodaj aveti?

 

1. Cel mai important: citeste cartea utilizatorului!! :thumbl:

2. Nimic deosebit fata de a conduce normal, cu accelerari moderate si o incarcare relativ 1/2 -2/3 din capacitatea autorizata a masinii pana la 1000 - 1500 km.

In rest :lavolan: cu placere.

Link to comment

Sfaturile sunt inutile, eu vad pe drumuri foarte putini care conduc peste 4000 rpm. Eu as recomanda sa nu le conduca subturat in asa zisul rodaj, pentru ca se invata asa. Si sa le dea reset cand ajung in prima benzinarie, dupa ce le scot de la dealer. Sa coboare presiunea in pneuri la cat recomanda producatorul.

Link to comment

Salut! Revin pe forum pentru ca sper ca in 3 zile sa am masina. spuneai de reset dat imediat dupa ce ies cu masina de la dealer. Eu unul nu prea am curaj sa fac treaba asta, daca merg la ei la service si le spun sa faca? Nu voi avea probleme la garantie?

Link to comment
respectiv pentru a avea turatie constanta la motor. :) >-

 

Total greşit. In perioada rodajului este total contraindicat să mergi cu turaţie constantă. Motorul trebuie să meargă pe o plajă diversă de turaţii, nu peste 4000 de turaţii, dar nici subturat. ;)

Link to comment
...asa o sa fac. poate o fi vreun cod la casetofon sau la altceva ca te chem sa il bagi .

Daca citeai pe forum, eu nu te pun sa scoti bornele de la baterie, eu recomand scoaterea sigurantei de la ECM. Zilele trecute am si explicat intr-un post motivul. Daca citeai nu mai faceai remarca asta lipsita de sens. In plus, la cumpararea unei masini noi primesti de la producator. orice cod ar avea aparatura radio. Si inca ceva, recomandarile pe care le primesti pe acest forum sunt doar sfaturi, deci, trateaza-le ca atare.

Link to comment
  • 1 month later...
Acum la 1800 de km pot sa o calc si eu pina la 4000 de ture ? Am observat ca la turatia asta fuge mai tare si nu stau sa astept sa isi ia demaraj

 

Eu dupa 1000Km i-am dat 5000rpm. Ce-i drept pentru scurt timp, in depasire si mai mult ca sa vad cum se comporta cutia automata la accelerare brusca si sa ma conving ca retrogradeaza in timp util. Oricum, de pe la 800Km nu o mai menajez si merg in mod curent cu ea intre 3000 si 4000 rpm. Daca in carte scrie "in primele cateva sute de Km" eu inteleg prin asta <1000Km. Si oricum nu e scris un prag clar de turatie, scrie doar a se evita turarea excesiva a motorului (in special la rece), franarea brusca, mersul in sarcina mare, pornirile dese la rece etc. La nivel de idee cred ca turatia de 4000-5000 rpm e mai putin daunatoare pentru motorul nou decat mersul subturat in sarcina (ca de ex. urcatul intr-a 3-a cu 4 persoane la bord pe Posada).

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

 

×
×
  • Create New...