Jump to content

Refacerea Sau Distrugere Bucurestiului


zalmoxis

Recommended Posts

Pun si eu o intrebare pentru aia dintre noi care sunt arhitecti sau ma rog se mai pricep la sistematizare, urbanism etc...Mai oameni buni sunt eu intr-o ureche sau oamenii astia de la primarie in frunte cu don vide asta au luat-o razna...? Cum e mai posibil sa faca dezastrul asta de care ne anunta acum, inainte sa faca centurile !?! NU era mai normal sa inceapa cu 2 centuri in jurul Bucurestiului si apoi sa treaca in centru!?!Interb si eu nu stiu!!!

Link to comment

Zeule, treaba e simpla: ca sa faci cum zici tu, trebuie sa ai cap (sau minim bun simt) si ... BANI si ...TIMP.

 

In programul asta monstru de reabilitare intra TOT ce este sential pentru Bucuresti, respectiv axele N-S si E-V, dimpreuna cu inelul 1 si 2; nici o vorba despre centura, fiindca ea ... nu e la Bucuresti, dpdv administrativ, tine de AND.

 

O sa fie un cosmar de 2 ani, din care speram sa iesim mai curati, mai uscati.

Nu mai este TIMP pentru abordarea etapizata, sa speram ca suferinta noastra va merita, sa avem apoi un oras normal ...

Link to comment

Nu stiu daca centurile ar rezolva circulatia in oras, dar cred ca ar fi trebuit sa inceapa cu gasirea unor trasee alternative si refacerea lor pentru preluarea traficului pe durata lucrarilor, Altfel, in primavara 2007 se va pune iar problema asfaltarii marilor bulevarde. Nici nu vreau sa ma gandesc la ceea ce va fi circulatia in oras in vara asta.

Poate ca banii care sunt inghiti regulat de aceste bulevarde ar fi fost de ajuns sa se faca un oras nou ... Oricum, la strazile mici sau mari din cartierele de locuinte nu se mai gandeste nimeni de mult timp.

Cat de putin drag ne-ar fi cuvantul, fara demolari masive bucurestiul se va sufoca in curand sub propria mizerie.

Link to comment

Pai centurile ar trebui sa rezolve traficul periferic si s-ar circula si mai bine si ar descongestiona traficul in interior!!..NU cred ca mai exsita capitala in lumea asta fara centuri zau asa !Ce capitala... orice oras normal are centuri si nu cu o banda /sens ci cu cel putin 4...Sunt fraieri o sa vina pana la urma vreunul sa le deschida ochii si atunci alti bani alta distractie!!!..Ma-sa o sa suferim 2 ani zici!?!He he poate 3 poate 4 hai sa fim seriosi pai ce termina pasajul ala la Basarab in 2 ani!N-au terminat ala la Otopeni in 2 ani care era un rahat !Aici e complicat e metrou pe acolo e o mare tampenie si pasajul ala mai bine ar fi consruit o gara noua si moderna pe la Chitila pe acolo!!!!

Link to comment

Cred ca e mai ieftin pasajul decit mutarea garii ...

 

Sa speram ca vor fi bani suficienti sa se faca acest program si sa mai speram ca treaba va merge snur (practic, in Romania avem cam 7 luni bune pentru constructie, daca fac totul in 14 luni ar fi foarte bine ...).

Link to comment

Desi nu sunt in masura sa comentez..

Acum o luna sau cam asa ceva am auzit ca au fonduri europene si daca nu le folosesc risca sa le piarda. Era o informatie publica, nu 'inside information' ca n-am nici-o treaba cu PMB. Oare despre asta sa fie vorba, adica "bagati carbuni baieti ca va luam banii" ?

 

Oricum, e jale ca or sa inceapa lucrul cu niste proiecte facute pe ultima suta de metri si parca vad ca se trezesc pe parcurs ca cine stie ce conducta trece pe-acolo, se vor scarpina in cap inca 2 -3 luni.. ma tem ca Zeu are dreptate, sa ne consideram norocosi daca scapam in 4 ani.

 

Cat despre masini.. ramane cum am stabilit :scarpin: O sa ne scarpinam colectiv tevile de esapament prin coclauri :tongue:

Hai sa traiti bine :mrgreen:

 

PS. Cred ca ma bag sa-mi iau Smart.

Link to comment

@VIPER: Hehehe nici nu stii cta dreptate ai (cu scuterele).

In '83 ... cand am ajuns prima data in Atena ... am fost pur si simplu uimit cate scutere erau pe strazi. Era de-a dreptu' hazliu sa-i vezi pe scuter, imbracati la costum si cu diplomatu' intre picioare :D ... nu erau multi .. da' astia mi s-au parut cei mai haiosi (aveam 12 ani ... ce naiba ... nu ma gandeam la dezcongestionari de trafic si alte prostii :D ).

Nici macar acum situatia nu s-a schimbat in mod dramatic. Ultima data cand am fost (in 2001) situatia era cam tot aia (raportul masini/scutere) numai ca si unele si altele erau mult mai multe.

Edited by george03
Link to comment

Proportia scutere/motociclete e in Atena acum de 1/3, iar de 2roti/4roti cam de 1/6; dar sint intr-adevar foarte-foarte multi motociclisti in Atena. Cu accidente pe masura de multe, din pacate ...

Link to comment

asa e...rutele alternative printre blocuri sunt pline... arterele nu mai zic. Deja e normal sa faci 30 de minute sa mergi de la Iancului la UNiversitate. chiar nu se mai poate...eu zic ca in maxim doi ani(mai ales cu lucrarile) nu o sa mai aiba rost sa mergem cu masina in centrul bucurestiului.

Link to comment

Mda, si eu am un stres cand vin in Bucuresti. am fost uimit sa vad ca pierd o ora prin Colentina (normal aveam treaba inainte in zona Academiei Militare, Regie sau zona Sala Polivalenta si zona Floreasca) chiar si intr-o dimineata de sambata. Acum am ajuns sa-mi calculez astfel: daca am treaba in nordul Bucurestiului vin pe la Urziceni, daca am treaba in sud sau nu ma grabesc vin pe A2.

De bine de rau nu merg pe benzina mea, altfel as turba, cand am fost cu Clio in decembrie am consumat 11 cred (de la 8.5-9 in Galati).

Edited by laurentziu83
Link to comment

@ALX

Problema este alta ...nu se poate merge pe centura pentru ca este arhiplina si faci mai mult pe centura decit prin oras ...eu merg frecvent pe centura intre Chitila si Carrefour Militari sau Domnesti problema este ca de la mine in Dr Taberei sunt fix 8km si pe centura 18km dar cu un consum "teoretic" de 2 ori mai mic deci aproape tot aia dar problema este ca pina in Chiajna mai ajung imediat dar de la Carefour Militari si pina in Domnesti fac lejer 20 minute iar daca am norocul sa prind bariera la Domnesti am "pus-o" pentru ca poate tine si 30 minute astfel ajung in Dr Taberei in 60-90 minute in loc de 35-60 minute deci nu merita sa o mai iau pe centura pina in Dr Taberei deci mai bine intru prin militari si ajung imediat .

 

Problema Bucurestiului este lipsa locurilor de parcare si nesimtirea soferilor care parcheaza oriunde .Daca nu s-ar mai parca pe marile bulevarde ar fii altceva ai putea merge fara probleme ...vezi Calea Victoriei pe unde se circula ok .

 

Este bine ca incepe marea modernizare a orasului astfel cei care au de mers 5km pina la munca vor merge pe jos sau cu RATBul ...sau cu masina dar nu vor ajunge la timp :) )

Link to comment
  BogdanG said:
Problema Bucurestiului este lipsa locurilor de parcare si nesimtirea soferilor care parcheaza oriunde .Daca nu s-ar mai parca pe marile bulevarde ar fii altceva ai putea merge fara probleme ...vezi Calea Victoriei pe unde se circula ok .

Foarte corect... Pe Pantelimon din 4 benzi pe 2 sunt parcate masini...

 

  BogdanG said:
Este bine ca incepe marea modernizare a orasului astfel cei care au de mers 5km pina la munca vor merge pe jos sau cu RATBul ...sau cu masina dar nu vor ajunge la timp :) )

 

Cu RATB-ul cam greu ca vine caldura si in transportul public o sa ai nevoie de masca de gaze...

Eu folosesc metroul (Titan - Obor) dupa care per pedes si in 15 min sunt in TEI :D Efect secundar: scade burta!!! :tongue: (timp total de cand am incuiat usa pana la facultate = 50 min).

Cu masina cand e vreme rea ajung in 20-25 min, dupa care caut loc de parcare inca vreo 5 ..

Ferice de cei ce pot folosi metroul :osanale:

 

Dupa ce o sa apara parcarile alea mari si frumoase (daca o sa asigure si o oarecare paza) o sa fie super, daca numarul masinilor ar ramane constant!!! Practic o sa se dubleze spatiul pe care se poate circula pe marile artere!

Teoretic lucrarile de executie si organizarea de santier ar trebui sa nu sugrume traficul, iar termenele de terminare a lucrarilor ar trebui respectate. Practic.. traim in .RO

Link to comment

am fost si eu in atena in vara lui 2005 si am ramas uimit de numarul mare de scutere si motociclete si chiar atv-uri.mai rau era ca la semafoare se strangeau toti ciorchine in fata masinilor si te cam incomodau.de asemeni am ramas impresionat ca nu am vazut pietoni.foarte putini.poate din cauza asta verdele la trecerea de pietoni tinea maxim 10 sec.bineinteles ca obisnuit ca la noi unde tine si 30 de sec. m-am trezit in mijlocul intersectiei pe rosu,cu motociclisti roind in jurul meu. sa nu uitam insa ca in atena s-a construit foarte mult cu ocazia olimpiadei.mi-a placut de asemeni autostrada care leaga orasul de aeroport care are 3 benzi pe sens( pe anumite portiuni,la barierele de taxare,ajungand si la 10 benzi) si are pereti de sticla(sau plexiglas) pe margini.

revenind la bucuresti...o sa fie groaznic.si o sa fie si mai grav daca in 2008 nu mai iese aceeasi administratie la alegeri.stiti ce se intampla de obicei in astfel de cazuri.

si constanta a inceput sa se aglomereze din ce in ce mai rau,dar aici cel putin s-a facut deja"marea asfaltare".insa vara e un calvar.

Link to comment

Off-topic:

Pe autostrada cu 3 benzi pe sens dintre aeroport (Pireu) si Atena am mers in '84 ... deci nu au facut-o pentru Olimpiada. Poate chestiile cu taxarea (nu-mi aduc aminte) si protectiile de sticla de pe margini sa fie facute acum.

Link to comment

@george, eu vorbeam de aeroportul venizelos(parca asa se chema). e undeva in estul orasului si nu cred ca era construit in '84.

am gasit acum...a fost deschis in martie 2001 si chiar arata impresionant.

Edited by VECTOR
Link to comment

Metrou cat de mult posibil...

Iar viitorul transportului in comun sunt liniile de tranvai rapide gen 41...

 

In plus in vara asta vin cele 500 Mercedes. Macar de vor avea caldura iarna ca de AC nu se pune problema.

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...