Shenck Posted July 13, 2004 Share Posted July 13, 2004 Care sint avantajele/dezavantajele practicarii excesive a mersului subturat sau supraturat? Si pt cei cu carburator si pt cei pe injectie? Probeleme , etc, tot ce va trece prin cap... Link to comment
Mishu Posted July 13, 2004 Share Posted July 13, 2004 Din 2 rele eu optez pentru supraturat! Aici dezavantajul ar fi un consum mai mare si poate supraincalzirea. Nu mi se pare un regim normal la un motor sa-l pui in sarcina cind nu are turatia si puterea necesara. Incercati sa urcati cu un oltcit un deal usor cu a treia la 20-25 la ora si o sa vedeti cum face (le stiu mai nervoase) ... Uzura motorului este mult mai mare. Link to comment
expero 16V Posted July 13, 2004 Share Posted July 13, 2004 Subturat: 1.Consum ca la balamuc 2.Uzura excesiva a cutiei si a motorului. 3.Uzura masinii in conditiile in care mergi si pe un drum cu gropi( e recomandat sa mergi turat). Avantaje:Nu se aude deloc motorul Supraturat: 1.Consum mare 2.Uzura motorului cand incepi sa sari de 5000 3.Deranj fonic?!?!?- avantaj dai mai tare cd-ul cu megadeth "> 4.Iti creste tensiunea si te poti imbolnavi mai repede. 5.N-ai timp sa savurezi o tigara... Link to comment
Shenck Posted July 13, 2004 Author Share Posted July 13, 2004 Subturat:1.Consum ca la balamuc Supraturat: 1.Consum mare Unde e mai mare? @Brusli, nu zicei tu ca daca mergi "la foame" mergi subturat? Link to comment
brusli Posted July 13, 2004 Share Posted July 13, 2004 pt shenck: ba da cu toate ca asta e valabil doar la mersul in oras. daca merg afara cu 60 cu a cincea consuma mai mult decit daca merg cu 90. la 90 zice cartea de tico ca e cel mai cel dintre consumuri Link to comment
expero 16V Posted July 13, 2004 Share Posted July 13, 2004 Domle' cel putin la masinile cu 16V, si cred eu ca la toate, daca mergi subturat te mananca de benzina.Demonstrat si incercat de moi! Acu' vin si va-ntreb:Cand motorul pleaca de la 1500 de ture in a treia cat de greu ajunge la 2500 si cat tre' sa apesi pe acceleratie.E normal e intr-o treapta superioara, el n-are cuplul optim nici pe departe si se chinuie din rasputeri sa urce in ture.Face-ti incercarea cu un litru de benzina si discutam!!Merge-ti in a treia la 25 si in a doua si vede-ti cat va tine la km. Link to comment
VIPER Posted July 13, 2004 Share Posted July 13, 2004 Pai de ce nu schimbi cand vrei tu? Ca si la cutie automata clasica (cum e cea de Opel, care o ai si tu, cu 3 viteze si 2 pozitii pentru gheata/pante) poti sa o obligi sa schimbe cum vrei tu! Eu schimbam din 1-a intr-a 2-a intre 20 si 70km/h!!! Nu mai zic de kick-down (retrogradarea dintr-a 3-a intr-a 2-a la depasiri sau urcare de rampe)... Si poti sa "ajustezi" consumul si de acolo... Cat despre turat si subturat... In oras nu ma dau in laturi de la nici o "maiestrie" a cutiei, iar in afara... A 5-a de la 50km/h in sus... Deci de multe ori subturata (nu mult), dar consumul mi-a scazut drastic... Link to comment
iuzar Posted July 14, 2004 Share Posted July 14, 2004 Pai de ce nu schimbi cand vrei tu? Ca si la cutie automata clasica (cum e cea de Opel, care o ai si tu, cu 3 viteze si 2 pozitii pentru gheata/pante) poti sa o obligi sa schimbe cum vrei tu! Si cum se face asta?...ca sa mor eu daca stiu...in afara de butonul de p0wer, care schimba vitezele la 3700 ture eu nu stiu alta metoda de a-l face sa schimbe... Link to comment
VIPER Posted July 14, 2004 Share Posted July 14, 2004 Vino cu ea maine seara si te invat! Link to comment
NFS Posted July 14, 2004 Share Posted July 14, 2004 Pentru mine ambele (adica si sub si supra) sunt cam la fel de naspa dpdv al consumului. Daca n-as avea optiunea de mijloc, as opta totusi pt supraturat... macar am putere si sunt stapan pe masina! Link to comment
panzer Posted July 16, 2004 Share Posted July 16, 2004 Io incerc sa merg cat mai mult pe cuplu: 2500 - 3500rpm din motive spuse pe aici: acceleratia te poate scoate din multe la fel ca si frana. Totusi in regim normal de croaziera cand soseaua e goala ii dau o viteza superioara (bine ar fi si cu a 6-a de unde nu-i nu-i) si nu mai accelerez. Ma feresc deci ca necuratu' de tamaie sa accelerez subturat. Link to comment
alx Posted July 19, 2004 Share Posted July 19, 2004 Parerea mea: Subturat nu inseamna neaparat rau. Depinde de ce intelegi prin subturat. Daca se intelege sub 1000 de rpm e foarte rau. Dar asta nu inseamna consum mare decat daca accelerezi... Sa fiu mai explicit: Esti cu tico la 50km/h cu a 5-a singur cu masina goala. Merge foarte bine, nu e subturata iar consumul este minim. Daca accelerezi sa zicem la 100km/h neschimband in treapta inferioara consumi o tona de benzina. Dar daca mergi constant totul e ok. Io intotdeauna, daca sunt gol (masina), la 55-60 bag a 5-a DAR o tin constanta viteza. Daca trebuie sa cresc sau vine un deal de urcat bag a 4-a. Io unul asa fac de 100k km incoace cu tico si am consumuri de max 7.5l/100 cu masina incarcata (4 pers), a/c, mijlocul zilei in bucuresti in centru. Afara 4 pers + bagaje, a/c constant tot drumul buc-mangalia-vama-bucuresti am avut consum de 6.2%. Ce ziceti, merge eu economic sau nu? Apropos viteza maxima in afara a fost de 80km/h pt ca nu am vrut sa trag de masina (deh, a-mbatranit si ea si era si incarcata si a/c si un vant nenorocit)... Link to comment
NFS Posted July 19, 2004 Share Posted July 19, 2004 Io unul asa fac de 100k km incoace cu tico si am consumuri de max 7.5l/100 cu masina incarcata (4 pers), a/c, mijlocul zilei in bucuresti in centru. Afara 4 pers + bagaje, a/c constant tot drumul buc-mangalia-vama-bucuresti am avut consum de 6.2%. Ce ziceti, merge eu economic sau nu? Ca gluma, e buna, nu zic! Link to comment
alx Posted July 19, 2004 Share Posted July 19, 2004 Io unul asa fac de 100k km incoace cu tico si am consumuri de max 7.5l/100 cu masina incarcata (4 pers), a/c, mijlocul zilei in bucuresti in centru. Afara 4 pers + bagaje, a/c constant tot drumul buc-mangalia-vama-bucuresti am avut consum de 6.2%. Ce ziceti, merge eu economic sau nu? Ca gluma, e buna, nu zic! kari gluma bre, adique eu ma dau in diverse??? Link to comment
NFS Posted July 19, 2004 Share Posted July 19, 2004 Vreau sa zic ca mi se pare SUPERMULT 6 si ceva cu Tico afara... chiar daca incarcat si cu aere! Link to comment
zalmoxis Posted July 19, 2004 Share Posted July 19, 2004 ce zici NFS ?!?Mult ia mergi mata cu 140 la ora (ba nu uite cu 130 sa nu zici ca exagerez ) deci mergi asa de pe la Ploiesti la unde se termina cele doua benzi /sensd si sa vezi ca dai si in 7 si ceva la suta asa ca nu-i nici-o gluma !!!!!!!!!!1 Link to comment
NFS Posted July 19, 2004 Share Posted July 19, 2004 Zeule, 1. Alx zice c-a mers cu Tico, nu cu Matiz. 2. Alx zice c-a mers economic ("constant tot drumul" - parca nu-mi vine sa cred c-a stat constant la 130!)... Link to comment
zalmoxis Posted July 19, 2004 Share Posted July 19, 2004 Auzi NFS ..Eu am zis 7 si ceva ptr noi Matizarii ..6 si ceva faceam si eu la Tico cu viteza aia de 130 ...Si aia cu economicos sa-l vezi tu cum pleaca din parcare si duipa aia intzelegem ca termenul este relativ mai !!!!!..... Link to comment
VIPER Posted July 19, 2004 Share Posted July 19, 2004 Eu am scos 6.6 in conditiile in care cum sar de 50 bag a 5-a. Si o tin asa indiferent daca accelerez sau nu, adica de la 50 la ora ajung la 140 tot cu a 5-a, fara sa retrogradez treapta. Si nu mi s-a parut deloc ca suge mai tare, dimpotriva! Bineinteles ca e puturoasa rau... Daca e ceva de depasit, a 4-a sau a 3-a, apoi iar a 5-a. Asa am mers si in week-endul asta 270km, asa o sa merg si maine 300... Deci intre 50 si 1xx (cat o fi de sus), doar cu a 5-a. Link to comment
FLEX Posted July 19, 2004 Share Posted July 19, 2004 E valabil ce spui matale, dar trebuie sa apesi incetisor-incetisor pedala de acceleratie, s-o iei cu binisorul ... sa nu se prinda ca e subturata ... Link to comment
panzer Posted July 19, 2004 Share Posted July 19, 2004 are Tico ... si e cu carburatie, nu? Daca e asa atunci e normal sa fie consumul mai mic cu masina subturata! Aprox 7 l/100km scot eu cu Cielo si AC pus la drum lung Bucuresti-Buzau de ex cand nu ma dau la ea. Ajung la 9l/100km dar ma surprind cu masina la 160km/h din cand in cand si o las mai moale... Link to comment
Shenck Posted July 19, 2004 Author Share Posted July 19, 2004 HIADETZI SA LUAM 2 CAZURI, usor exagerate, Tiico si Matiz /sub si supra turat: viteaza II-a / 70km/h viteaza IV-a / 20km/h - Care e mai rea pt masina,ce se poate buli daca exagerezi? - Unde ai consum mai mare? Link to comment
alx Posted July 19, 2004 Share Posted July 19, 2004 Sincer, nu stiu... As tinde sa spun ca la turatie dar fara o fundamentare strict mecanica... Iar cu a IV la 20 la ora crapa motorul... ai vreo 300 de rpm... Bre, sa repet, tico full house, a/c pornit, 6.2% in afara e mult? Pai gol, (dar imbracat ) fara a/c si la 120 probabil ca consumam 5%. Tot e mult??? NFS, tu stii ce diferenta de putere si de consum e la tico intre masina goala si plina? Si la fel cu a/c? Io unu' nu stiu cum e la mtz ca n-am mers dar avand ceva cai in plus banuiesc ca nu e chiar asa... Si masina e imbatranita... Eu sunt suuuuper multumit de consumul asta! Link to comment
NFS Posted July 19, 2004 Share Posted July 19, 2004 Tu avind masina, o cunosti mai bine ca mine... asa ca daca tu esti multumit atunci probabil ca e destul de ok. Cind am citit mi-am amintit de o colega care a facut la un moment dat un tur al tzarii (cu amicul ei - un animal de om), probabil si cu bagajele aferente... iar cind a venit a zis ca la drum intins i-a consumat cam 4%. E drept ca ea nu foloseste AC-ul, desi are! Am presupus ca ACul i-ar mai fi mancat 1%... tot e mare diferentza. Iar prin oras ii ia 5%! Masina are 60.000 km si probabil ca o sa intre in posesia lu' Maharu' ! Link to comment
panzer Posted July 20, 2004 Share Posted July 20, 2004 Iar cu a IV la 20 la ora crapa motorul... ai vreo 300 de rpm... E pe draq! Cum poti sa spui asta! Mai ales cum o sa ajungi la asa ceva?Nu stiu cum e la Matiz dar la Cielo cu viteza a 2-a fara sa atingi acceleratia masina merge linistit cu aprox 20km/h. Si merge asa cat ai benzina! (autopilot ... hehehe). Cum poti ajunge la 300rpm? Daca apesi ambreiajul esti la relanti (~800rpm). Teoretic sub 800rpm nu poti cobori. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now