Jump to content

SUBturat vs SUPRAturat


Shenck

Recommended Posts

alx cutia lunga iti poate aduce economie la drum lung dar numai la un raport cp/kg bun.De ce crezi ca toate masinile daewoo sunt gurmande in oras?E normal sa pui rapoarte lungi pe masini din clasa mica-medie destinate mediului urban?

Link to comment
  • Replies 290
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

@Alx

La 60 in linie dreapta si viteza constanta motorul functioneaza mai mult ca aeroterma decat ca motor, mare parte din benzina fiind arsa pentru alte lucruri decat energia mecanica UTILA.

Din motivul asta spuneam ca e mai interesant un test la viteza mai mare, sau la viteza mica insa in panta (care e oarecum similar si accelerarii constante).

La urma urmei cu 60 constant mergi fff putin din timp... afara mergi mai repede, iar in oras fie esti in accelerare, fie in decelerare. In decelerare stim consumul, in accelerare poate fi oarecum comparat cu panta fiind prea greu sa faci un test de accelerare constanta, neavand nici o metoda sa accelerezi la fel (in m/s**2, nu in TPS) si nici sa mentii acceleratia constanta timp indelungat ca sa poti face o citire buna a BC-ului) :)

 

@Ovi

Nu e Kalosul singura masinuta cu cutia lunga. Eu la Ibiza tot cu motor de 1.2 71CP@6000rpm as fi atins puterea maxima la 210km/h (in cadere libera :) ), sau viteza maxima constructiva in treapta a 4-a. La Nubira care are motorul aproape dublu o ating pe la 190... de asta spuneam mai devreme ca Daewoo n-are cutia prea lunga comparativ cu loganul. Eu ma refeream la a mea :)

Link to comment
@alx > tocmai ca se poate face comparatie: KLS 1,2L 8V 72CP si LGN 1,4L 8V 75CP.

 

E cam ciudat, deoarece eu cu motorul identic cu cel de pe Logan, am la 100 la ora 3000 spre 3100 de ture, 3500 de ture la 112-115 km/h, la 135-140 am 4000 de ture. O masina cu o aerodinamica mult mai proasta ca a mea are o cutie mai lunga... :-?

Cutia mea destul de scurta ma penalizeaza afara, in manual scrie de 5.7%, eu afara sub 6.3 nu prea scot, in general cam 6.5-7-7.5 chiar cand am venit de la Iasi acum 3 saptamani extrem de forjat (ma simteam rau), in schimb in oras consum cam 8, acum cam 8.5 poate spre 9 cand se va face mai frig, in conditiile in care nu merg subturat niciodata, motorul meu nu stie ce-i ala tremurat, uneori vede si peste 4000 de ture, dar asta doar la manevre rapide.

Link to comment

Dupa 50k km in stilul: cat mai putin sub 2000 de ture, am timp de injectie 1.8 si compresie 12 in toti cilindri ;) Mie mi se pare ca asta spune tot, avand in vedere ca la 40-50 de mii de recomanda curatirea injectoarelor, si evident timpii de injectie spun ca nu e nici pe departe cazul.

Link to comment

Mie nu-mi spune nimic... :D Moskwichul meu avea la 110k compresie intre 12 si 13 mai mare desi raportul de compresie e mai scazut. Tot pe reteta lui Tommy... oricum n-a mers in viata lui subturat, mai ales ca avea 4 viteze. Si cu niste uleiuri vai de steua lor. Si cu petrosin amestecat cu tetraetil de plumb. Si scotea si consumul dat in carte... cu carburatorul de Dacie :D Poate a masurat-o si Mircea ... :)

 

Apropo, eu am reusit sa scot consumurile din carte in extraurban cu toate rablele pe care le-am avut (Moskwich, Ibiza si partial Nubira, in sensul ca am scos consum ceva mai mare insa la viteze mai mari + clima) fara sa merg subturat, insa evitand la maxim talpa prea adanca.

Edited by mr_
Link to comment

Concluzia care se trage e că în cărţi au început să mintă din ce în ce mai mult. De fapt ei nu mint, dar normele de măsurare nu au nici o legătură cu traficul.

De la noi!

Zic asta pentru că jinduiesc după cum am văzut că pleaca o coadă la stop la nemţi (pardon, în Germania). Parcă e trenuleţ cu reacţie.

Mda, aşa probabil că aş trece şi eu de 3000 în I şi II.

Dar la noi, chiar dacă laşi puţin loc în faţă ca să-ţi poţi lua avânt, va trebui să frânezi, tocmai când îţi închipuiai că poţi şi tu schimba a III-a.

Link to comment

In unele capitale europene, la orele de varf, atingi si 90 km/h intre doua stopuri, ca la ei lumea e cu ochii pe ceas si nu pe turometru. La noi a trebuit sa fie sanctionata loganeala prin noul Cod Rutier pentru ca s-a atins absurdul achizitiei de autovehicule tot mai puternice spre a fi exploatate la 10-30% din capacitate.

Eu cred ca este suficient doar bunul simt si nu cine stie ce teste sofisticate pentru a ajunge la concluzia ca exploatarea la 50% din capacitate asigura minimul de cheltuieli.

Cred ca pentru a specifica consumul prin orasele noastre mai aproape de adevar este nevoie sa se creeze standardul "suburban".

Link to comment

:o fftopic:

 

In putinele capitale europene in care am fost eu, daca vrei sa mergi cu 160 la servici o iei pe centura. Asta cand serviciul e la o distanta care sa merite efortul. Daca nu, prin oras traficul e aglomerat. Adevarat, sa nu confundam aglomerat (capitala europeana)=sinistru (Bucuresti).

 

Ca sa nu fiu nici eu prea off topic, cred ca in orasele noastre consumul creste datorita capcanelor ignorate de autoritati (gropi, semafoare nesincronizate, lucrari in orele de varf etc). In cazul asta cred ca nu mai ai timp sa sub sau supraturezi masina, ca esti surprins zilnic de noutatile care-ti stau in calea catre slujba, si folosesti mai mult frana decat acceleratia.

 

Apropos, semafoare sincronizate erau in Galati de cand eram eu liceean. Si sub ele era scris "40 km/h".

 

Trec la subiect:

 

Am citit acest subiect cu mare atentie, avand in vedere ca masina este condusa de 2 soferi, fiecare cu stilul lui: Cielofan oarecum subturat (dar nu "taximetrist"), eu supraturat. Diferenta de consum pe gpl este de 1,5 litri la 100 km. Urban. Deci el face o economie de 2,7 lei la 100 km. Deci la 15k cat are masina acum, 2,7 x 150 = 405 lei intr-un an. Concluzia o las pe seama cui citeste. :) >-

Link to comment

Depinde, cand eram student la Iasi si stateam cu 500 de mii pe saptamana contau cei 2.7 lei la suta de kilometri, asta a fost si motivul pentru care luptasem cu inversunare sa-mi pastrez matizul.

Bine, nu toti erau ca mine, dar se prefaceau. :P La naiba, cand ai ceva mii de euro bune de aruncat pe o masina de ce dupa aceea mergi de parca ai manca paine cu ceapa? Ia una mai mica si rupe-i acceleratia, eu asa vad lucrurile. :D

Ce spune Tommy e raspunsul la intrebarea: de ce n-am simtit efectul aditivului de curatat injectoarele?

Simplu: pentru ca n-au timp sa se infunde. O pedala la metal din cand in cand mentine sanatatea motorului si putere maxima.

La Matiz si eu mergeam subturat pe vremuri si dupa 15 mii de km incepusera sa se vada efectele: adica se infundase putin. La Clio la 24000 de km merge din ce in ce mai bine.

Link to comment
  • 1 year later...

acum am dat de topicul asta. l-am citit. eu sunt incepator si ma gandeam daca procedez bine. eu am ca punct de refertinta cand schimb vitezele kilometrajul. de ex.. schimb a doua cand esti la (2)0, a treia la (3)0, a patra la (4)0. de preferat sa se depaseasca putin.. 25, 35. 45. a 5-cea o folosesc doar peste 70-80.

Link to comment

Eu prefer mersul supraturat in dauna celui subturat! Mai degraba am putere si un consum mai mare cu 0.5L - 1L decat sa chinui motorul sa urce in turatie si sa fac masina praf!Plus ca mie imi si place sa merg un pic mai sportiv, imi da o alta placere de a conduce :D

Link to comment
acum am dat de topicul asta. l-am citit. eu sunt incepator si ma gandeam daca procedez bine. eu am ca punct de refertinta cand schimb vitezele kilometrajul. de ex.. schimb a doua cand esti la (2)0, a treia la (3)0, a patra la (4)0. de preferat sa se depaseasca putin.. 25, 35. 45. a 5-cea o folosesc doar peste 70-80.

Tot subturat mergi.

S-a scris de atatea ori, la matiz "reteta" este urmatoarea:

- din 1 in 2 la 25km/h;

- din 2 in 3 la 40-45km/h;

- din 3 in 4 la 60-65km/h;

- din 4 in 5 peste 80km/h.

 

P.S: Un mic secret: nu te mai ghida cand schimbi vitezele dupa kilometraj, incearca sa te uiti la vitezometru. ;)

Link to comment
P.S: Un mic secret: nu te mai ghida cand schimbi vitezele dupa kilometraj, incearca sa te uiti la vitezometru. ;)

 

Sa mori tu? Omul e incepator, si tu ii dat sfat de mare sofer sa se uite la vitezometru in loc sa se uite la drum?

Schimba nene dupa cum auzi motorul si lasa porcariile cu vitezometru si turometru, si tine ochii la drum.

Ai nevoie de depasiri si/sau de forta, schimbi mai sus.

Edited by Tommy
Link to comment
... Omul e incepator, si tu ii dat sfat de mare sofer sa se uite la vitezometru in loc sa se uite la drum?

Bine ca l-a sfatuit sa nu mai schimbe dupa kilometraj si l-a scutit pe om sa vada daca-i divizibil cu 2, 3 sau 5.

Link to comment
Sa mori tu? Omul e incepator, si tu ii dat sfat de mare sofer sa se uite la vitezometru in loc sa se uite la drum?

Schimba nene dupa cum auzi motorul si lasa porcariile cu vitezometru si turometru, si tine ochii la drum.

Ai nevoie de depasiri si/sau de forta, schimbi mai sus.

:o fftopic:

Citeste postul lui, cu atentie, si apoi mai vorbim.

Link to comment
  • 2 weeks later...
Tiico si Matiz /sub si supra turat:

 

viteaza II-a / 70km/h

viteaza IV-a / 20km/h

 

- Care e mai rea pt masina,ce se poate buli daca exagerezi?

- Unde ai consum mai mare?

 

cam greu de crezut ca duci tu matizu` cu a 2-a peste 60... cam acolo iti taie gazu`... iar cu a 4-a la 20 km/h nu ai aproape nici o sansa sa accelerezi.

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

 

×
×
  • Create New...