tolin Posted October 7, 2009 Share Posted October 7, 2009 (edited) 2) Puterea maxima cred ca este undeva pe la 6000 si este minima la relantiu. Ca sa facem o asemanare cu momentul de ce nu se foloseste optim motorul la turatia de 6000? Daca nu ti-a zis 2 vecini: - puterea este momentul x turatia, deci, este imposibil ce intrebi tu; - frecarea din lagare este datorata vascozitatii uleiului, lagare care sa se uzeze din frecarea cu uleiul n-am auzit; - despre uzura prin accelerare sau decelerare la metale nu s-a auzit pana acum, este o premiera stiintifica; - la motorul termic, randamentul energetic depinde direct proportional de temperatura; - intr-un motor cu ardere interna, sub 450'C, auto-curatarea pieselor metalice din camera de ardere nu se produce, urmarea sunt depozitele de carbon; - in conditiile racirii camerei de ardere prin amestecul cu gaze arse recirculate si pe excursii scurte, temperatura de auto-curatare se obtine, doar, peste turatia la care EGR se inchide; - un motor termic se utilizeaza optim in plaja de turatii la care cuplu este relativ constant; - caracteristicile cele mai bune sunt la WOT, cu cat are clapeta mai inchisa, consumul specific creste. Mai sunt mai putin de 2 luni pana incepe sezonul de "mi s-a aprins Check Engine si nu stiu de ce". Edited October 7, 2009 by tolin Link to comment
Tommy Posted October 7, 2009 Share Posted October 7, 2009 (edited) balogn, Tu ce masini ai mai avut? E concludent pentru ca intrebarea 2 e daca auzi cand pornesti ventilatorul, si cam cand se intampla asta. Edited October 7, 2009 by Tommy Link to comment
balogm Posted October 7, 2009 Share Posted October 7, 2009 (edited) Domnu "tolin" la afirmatia: "- frecarea din lagare este datorata vascozitatii uleiului, lagare care sa se uzeze din frecarea cu uleiul n-am auzit;" Raspuns scurt: - nici eu nu am auzit de motoare uzate la automobile sau daca am auzit sincer poate ne ajuti tu cu o explicatie. - poate ne explici putin si in ce consta rodajul pentru motor. Pina la urma si taximetristi merg tot asa pe la 3000-4000 din cauza asta, iar cei care merg sub sint tot prin servis. Nu doresc sa comentez mai mult, iti urez multa sanatate si multi kilometrii, Nu ar fi rau baieti sa mai cititi si manualul de utilizare la ceea ce cumparati, nu de alta dar se specifica in manual ca radjul este optim pe la 3000-4000 de ture , nu mai jos, ceea ce inseamna ca si dupa rodaj recomandarea de utilizare e tot in zona aia. Si nu uitati daca aveti Chevrolet Cruze si mergeti pe vreun drum national sa nu ii dati sub 120Km la ora ca asungeti sub 3000 de ture, daca faceti chestia asta mai degraba folositi treapta 4. PS: Baieti luati masina noua ca asa e cel mai bine. Am o intrebare si pentru Tomy. Ne spui te rog ce masina ultimu ragnet folosesti de este asa silentios motoru incit poti auzi ventilatorul in timpul mersului din masina? Gata baieti nu mai comentez mai mult pe tema asta, puteti sa invirtiti cit vreti "frazele" mele. Edited October 7, 2009 by balogm Link to comment
tolin Posted October 7, 2009 Share Posted October 7, 2009 (edited) Daca ai auzit despre uzura, atunci ea este produsa de catre lipsa ungerii, iar momentul cel mai bun pentru asa ceva este pornirea motorului (ti-am raspuns si la intrebarea cu taxime-tristii). Alt moment semnificativ este ralantiu, cand motorul se incalzeste si nu se raceste, iar reinprospatarea uleiului este mica, adica presiunea uleiului este mica. Alt motiv al uzurii este utilizarea de ulei prost sau vascos sau peste nr. de km la care isi mai pastreaza calitatile. La nivelul de prelucrare actual al pieselor din motoarele cu aprindere prin scanteie, rodajul nu mai este ce iti imaginezi tu, dovada este faptul ca uleiul din masina ta se schimba pentru prima data dupa 15.000 km, iar in cutie nu se schimba vreodata. Daca "rodajul" ar mai fi ce a fost odata, schimbai obligat uleiurile pana in prima mie de km. In cazul cand cineva trateaza un motor actual ca pe unul din 1960, va termina prin a-l aduce la cel stagiu, mai repede decat crede. Bine faci ca te opresti aici, risti sa-ti ajunga afirmatiile la rubrica "Mi-a zis 2 vecini" sau la "Gazeta". Edited October 7, 2009 by tolin Link to comment
Tommy Posted October 7, 2009 Share Posted October 7, 2009 Am o intrebare si pentru Tomy.Ne spui te rog ce masina ultimu ragnet folosesti de este asa silentios motoru incit poti auzi ventilatorul in timpul mersului din masina? Iti raspund bucuros, am o masina cu un motor destul de silentios incat sa aud ca ventilatorul pleaca in trafic la turatii foarte mici. E trecuta la profil. La turatiile alea, eu, care nu sunt surd aud la orice masina, principiile fizicii se respecta indiferent de vointa noastra. Deci.. cati km ai la viata matale si pe ce masina? Sensul intrebarii ti l-am spus, raspunsul il intuiesc. Link to comment
Satori Posted October 9, 2009 Share Posted October 9, 2009 balogm, eu nu am avut vreo masina la care sa nu aud ventilatorul. Bineinteles, depinde de viteza si de turatie, dar se aude! Link to comment
argon Posted October 9, 2009 Share Posted October 9, 2009 (edited) Ontopic, eu merg subturat, rar trec de 3000 rpm si aia chiar inainte sa schimb treapta superioara. Scopul atins de altfel este un consum de 9 % urban, dupa mai mult timp in regimul asta, bujiile arata OK, deci nu vad ce rau se poate intampla, apropos de parerea unora. Edited October 9, 2009 by EM!L Link to comment
Salex Posted October 9, 2009 Share Posted October 9, 2009 2500-3000 nu inseamna subturat Link to comment
Tommy Posted October 9, 2009 Share Posted October 9, 2009 Ok o fi dupa tine, bujiile arata dezastruos. In plus nu ai avut o ardere uniforma in toti cilindrii. Nu ma indoiesc ca depuneri sunt si in alte parti, ai sa vezi mai incolo. Link to comment
argon Posted October 9, 2009 Share Posted October 9, 2009 (edited) Pai alea-s bujiile din fabrica, care au 13 ani si 80.000 km Fostul si unicul proprietar mergea mai subturat ca mine, nu cred ca a trecut vreodata de 120 km/h. Edited October 9, 2009 by EM!L Foloseşte majuscula. Link to comment
Bogdan_80 Posted October 9, 2009 Share Posted October 9, 2009 (edited) 6) Cu cit turatia e mai mare cu atit camera de ardere e mai fierbinte si uzura cilindrului la nivel superior de la segmenti.... Primul segment (cel dinspre capul pistonului) este denumit "segment de foc" , crezi ca-i spune de pomana asa? Este cel mai expus la temperaturile ridicate si celelalte fenome care se petrec in cilindru iar de partea a doua, ungerea are grija al treilea segment (cel dinspre "fusta" pistonului) care chiar asa se numeste "segment de ungere". Asa ca sincer nu stiu de unde ti-a iesit ecuatia asta. Edited October 9, 2009 by Bogdan_80 Link to comment
papie Posted October 9, 2009 Share Posted October 9, 2009 Exista un mic sambure de adevar si anume: la depasirea (data de producator motor+ulei) turatiei se "rupe" pelicula de ulei de aici rezultand o uzura crescuta pana chiar la calare. Link to comment
tolin Posted October 9, 2009 Share Posted October 9, 2009 Din acest motiv este prevazuta limitarea in turatie, vremea motoarelor din anii '60 a apus demult. Link to comment
andreib Posted October 9, 2009 Share Posted October 9, 2009 Singurele masini la care turatiile de peste 3000rpm devin daunatoare sunt cele cu instalatii clasice de gaz (adica cu surub) la care amestecul peste 3000-3500rpm devine sarac iar masina nu mai trage mai deloc oricum. Si mai exista categoria cazanelor cu ulei RO3 20w50 in motor la care iti sar pistoanele peste 3000rpm... Probabil precedenta experienta a dl-ui balogm are ceva legaturi cu categoriile mai sus mentionate. Sau poate a avut inainte vreun V8 de peste 5000cmc care trage de la 1500rpm. Link to comment
tolin Posted October 9, 2009 Share Posted October 9, 2009 (edited) Oricum, isi pune gpl si scut pe Cruze, asa ca revine de unde a plecat. Edited October 9, 2009 by tolin Link to comment
EM!L Posted October 9, 2009 Share Posted October 9, 2009 la depasirea (data de producator motor+ulei) turatiei se "rupe" pelicula de ulei Păi peste o anumită turaţie, dincolo de care nu mai e "safe" pentru motor, nu poţi trece tocmai pentru că există limitarea, deci în cazul folosirii unui ulei calitativ şi adecvat motorizării e 100% sigură "supraturarea" din apropierea "zonei roşii". Link to comment
tolin Posted October 9, 2009 Share Posted October 9, 2009 (edited) In cazul instalatiilor uzuale cu gpl nu-ti functioneaza limitarea, carburant redus in frana de motor ioc, temperatura in camera de ardere este mai mare, iar daca ii pui si scut vei avea o racire mai proasta. Deci, omul stie de ce sa se teama. Edited October 9, 2009 by tolin Link to comment
andreib Posted October 9, 2009 Share Posted October 9, 2009 (edited) Oricum, isi pune gpl si scut pe Cruze, asa ca revine de unde a plecat. Nu cred ca ii monteaza/omologheaza cineva pe cruise alta instalatie decat o secventiala deci mai greu cu aia (cu toate ca daca se chinuie ceva si se obisnuieste cu check aprins poate sa o faca sa mearga ca una clasica ). Dar orice ar face, la instalatie secventiala tot ai limitare la aceeasi turatie ca pe benzina. Edited October 9, 2009 by andreib Link to comment
balogm Posted October 10, 2009 Share Posted October 10, 2009 (edited) Iii raspund lui Starsteel aici dupa ce Emil a facut o redirectionare aici de la Topicul Chevrolet Cruze (...Impresii...) La pagina 67 Manual de utilizare Cruze la Capitolul Turometru este scris ... Daca este posibil, conduceti in oricare viteza la limita de jos a turatiei. ... Tin sa precizez ca afirmatiile mele anterioar mutate aici nu se bazeaza pornind de la aceasta afirmatie din manual, am dat intimplator peste ea si nu stiu daca a fost tradusa corect din manualul original (Eu intotdeauna citesc manualul cap coada al oricarui produs nou cumparat) Raspuns pentru Bujiile lui Argon asta dupa ce vad din poza (Poza e poza si poate deforma realitatea) - daca masina are 80.000 si bujiile nu au fost schimbate nici o data (desi nu prea cred), bujiile arata foarte bine pentru cit au fost folosite (nu exista depuneri pe electrodul izolant central ce pot scurtcircuita bujia), As tinde sa cred ca la cum arata Bujiile ai si instalatie GPL pe masina (arata prea bine bujiile pentru 80.000) Dac crezi ca bujiile au 80.000 iti recomand sa le schimbi imediat (va merge masina mult mai rotund la relantiu) alfel curata electrodul lateral si regleazale distanta intre electrozi (la ce inteleg eu din poza electrozi par putin corodati de la atitea scintei) Referitor la instalatii GPL Pentru cei ce nu stiu cum Functioneaza. O instaltie GPL secvential nu anuleaza sau lucreaza in paralel pe caluclatorul existent al masinii. Instalatia doar preia semnalele de la injectoarele pe benzina si le ajusteaza pentru injectoarele pe GPL functie doar de temeperatura motorului si diversi coeficienti de multiplicare ce depind de turatia si sarcina motorului. Bineinteles ca intrerupe alimentarea injectorelor pe binzina cind comuteaza pe GPL, instalatia (ECU GPL) pur si simplu se interpune intre injectoarele de benzina si ECU motor existent. In acest fel sunt pastrate toate functiile motorului gen ajustare relantiu cind intra Compresoru Ac in functiune, etc.. Referitor la faptul ca pun GPL Toate masinile care le-am avut inainte si pe care le detin in prezent sunt sau au fost convertite pe GPL. Detin si un Logan pe GPL(din fabrica) iar daca ar fi sa fac comparatie intre logan GPL si Chevrolet Cruze benzina asa cum il am acum pentru oras Loganu e net superior. E net superior nu numa din cauza consumuli ci din cauza confortului inferior al Cruzeului. pe linga logan e un calvar sa mergi cu Cruzul in oras bara la bara, masina prea grea motor prea puternic (pentru regim bara la bara in oras), benzina, tobele sport, masina e prea intepenita(Poate astea pina isi mai da drumul si pina o trec pe GPL). Cu scutul am rezolvat e pe vine (700RON) Edited October 10, 2009 by balogm Link to comment
andreib Posted October 10, 2009 Share Posted October 10, 2009 (edited) O instaltie GPL secvential nu anuleaza sau lucreaza in paralel pe caluclatorul existent al masinii.Instalatia doar preia semnalele de la injectoarele pe benzina si le ajusteaza pentru injectoarele pe GPL functie doar de temeperatura motorului si diversi coeficienti de multiplicare ce depind de turatia si sarcina motorului. Detin si un Logan pe GPL(din fabrica) iar daca ar fi sa fac comparatie intre logan GPL si Chevrolet Cruze benzina asa cum il am acum pentru oras Loganu e net superior. E net superior nu numa din cauza consumuli ci din cauza confortului inferior al Cruzeului. pe linga logan e un calvar sa mergi cu Cruzul in oras bara la bara, masina prea grea motor prea puternic (pentru regim bara la bara in oras), benzina, tobele sport, masina e prea intepenita(Poate astea pina isi mai da drumul si pina o trec pe GPL). 1. ECM-ul de gaz nu ajusteaza nimic in functie de temperatura motorului (t inj gaz urmeaza in tocmai t inj benzina de aia la rece consuma mai mult si nu se balbaie motorul). ECM-ul de gaz calculeaza t inj gaz in functie de t inj benzina, matricea/graficul multiplicatorului, sonda lambda si presiunea de gaz. 2. Orice masina noua e cam puturoasa primii 5-10.000 km. In acelasi timp nu prea stiu cum un motor de 1.6 aspirat poate fi ,,prea puternic''... Cred ca singurul ,,calvar" la mersul in oras e consumul la mers subturat cu o masina noua iar daca mai ai si obiceiul a alimenta de 30jde RON atunci te muti in benzinarie si te apuca depresia Edited October 10, 2009 by andreib Link to comment
balogm Posted October 10, 2009 Share Posted October 10, 2009 E corect ce zice andreib cu o singura corectie. Sonda Lambda nu este folosita de ECU GPL numai de ECU Motor. Temperatura este folosita, un fir este legat la senzorul de temperatura motor. Toate aste diferea sis de la instalatie la instalatie. Link to comment
laurentziu83 Posted October 10, 2009 Share Posted October 10, 2009 @balogm: de ce mama naibii vrei sa pui gpl pe o masina de peste 10 mii de euro? Ai sa dai atatea sute de ron pe rata lunara, eventual mai ai inca 200 ron sa dai la casco si te deranjeaza 100 de lei in plus la consum? Eu am intr-adevar gpl pe clio, pus intr-o perioada in care nu-mi permiteam consumul la masina (masina nu am dorit-o de la bun inceput, dar asta a fost), insa acum daca ar fi sa ma intorc in timp nu as mai face greseala asta. Daca e sa imi mai iau masina cu GPL, atunci iau o masina care il are montat direct din fabrica si la care service-ul se face in acelasi service in care imi fac reviziile, nu imi mai trebuie sa ma complic cu service-urile lui agrom care nu pot face diagnoze la masini cu ECU GPL cu firmware updatat la zi (pentru ca nu au softul), care "rezolva" printr-o recalibrare eventualele probleme sau maresc presiunea gazului din vaporizator, sau ciupesc garniturile de la filtrele de gaz, si care agrom nu iti vinde tie ca si client ce ai nevoie ca sa-ti rezolve problemele, cica trebuie sa fii service autorizat. Altfel nu m-as mai complica. NU pot sa zic ca mi-am scos economia cu instalatia de gaz. Daca ar fi sa fac destul de multi kilometri anual (peste 25-30 de mii de km), cred ca mai repede m-as orienta catre diesel decat spre a pune gaz aftermarket la noi la diversi inapti. Daca si asa e scump, atunci imi iau un Cielo ieftin si aia e, nu ma dau smecher cu o masina de peste 10 mii de euro la care i-am pus gaz ca nu imi permit consumul. Tampenia aia din manual cu "tineti motorul la o turatie cat mai scazuta", apare si in manualul de la vechiul meu Passat, unde la un motor de 101 CP pus pe o caroserie de 1.5 tone era o tampenie sa schimb la 2000 de ture, as fi facut un fum in spate de uimeam si U650-ul, si nu era prea onorabil pentru o masina de 21000 de euro. Daca tu imi arati 1 singur exemplu de motor realizat in ultimii 10-15 ani care a crapat de la prea multa turatie, eu atunci nu mai zic nimic. Acu, daca e un caz la 50 de mii de motoare, chiar nu ma intereseaza. Clio-ul meu are 72000 de km si a vazut viteza maxima in bord inca de cand avea 1060 km pe bord, nici nu terminase rodajul. Nici acum NU PAPA GRAM DE ULEI. Masina vede in mod curent 140 km/h pe DN-uri la 4300 rpm, vede si 3500-4000 de ture la 30 de secunde de cand i-am dat prima cheie iarna, a vazut si 180 la ora in regim constant pe Drajna-Bucuresti, si asta pe GPL, cu 5 persoane la bord, ar fi vazut ea si mai mult daca mai ducea motorul de 1390 si 75CP, vede destul de des schimbari de trepte si la aproape 6000 de ture, a vazut si schimbat 4-5 la aproape 160 la ora si totusi nu are nici o problema, se hraneste cu ulei elf 5w40 de care multi zic ca e prost si ca nu ar pune in viata lor asa ceva in motor. Sunt absolut sigur ca motorul de pe masina mea apuca lejer sa mai fie pus pe inca o caroserie cand caroseria la a mea va incepe sa crape. Matizul in schimb consuma ulei destul de serios, in 1300 de km de circuit prin tara la acelasi regim cu care merg si cu Clio (95-100 in localitati, 120-140 in afara), a papat vreo 400 de grame de ulei, desi nu are decat 25000 de km in plus fata de Clio, cat l-am avut eu am mers destul de batraneste, la regim constant (naveta Galati-Iasi rareori peste 100 km/h si nu prea incarcat), apoi cat a facut altcineva naveta Galati-Braila a mers chiar 80-90, si cu toate astea acum consuma ulei. Consumul de ulei in acest caz tind sa cred ca e din cauza materialului prost din care au fost confectionati segmentii si a uleiului Aral incompatibil cu motorul woo. In fine, la anul in decembrie va implini distributia actuala 4 ani, va trebui sa schimb si pompa de apa, asa ca ii voi face si o segmentare ca sa rezolv problema asta. Lucrand in service Renault, pot sa zic ca am vazut destule motoare cu diferite rulaje, si pot sa zic ca n-am vazut pana acum motor benzinar, nici la 280 de mii de km care sa pape ulei intre 2 schimburi facute la 15 mii de km. Ca am mai vazut dieseluri care mai papau ulei pe motiv de turbina praf, asta era alta poveste. Link to comment
balogm Posted October 10, 2009 Share Posted October 10, 2009 (edited) Tin sa precizez asa cum am zis ca mai am un Logan cu GPL (are deja 45000 si diferenta de bani pe GPL si ia scos de mult), ce alta maisina mai e din fabrica cu GPL? Masina nu am cumparat-o in rate. Eu prefer sa imi cumpar ceva atunci cind imi permit asa ca am cumparat-o cu banii jos. Instalatia GPL merita toti banii Uite un Exemplu. Pe Dacia 1300 am avut tot GPL am dus-o la remat si am vindut GPL-ul separat cu 300Ron (L-am cumparat cu 700) iar banii si ia scos mai mult decit inzecit. Ca fapt divers masina este deja pregatita pentru GPL (Suprti injectoare GPL pe galerie, bec GPL in bord). Bineinteles ca nu o sa ma folosesc de ele pentru ca instalatia o iau de la Landirenzo (care mi se pare cea mai serioasa marca in domeniu si cu care am avut toate masinile dotate). Sunt de acord cu tine GPL din fabrica. Daca ai vedea cum este montata instalatia GPL pe Logan ai zice ca e montata de profesionisti dar nu de fabrica. Instalatia GPL o sa o monntez personal si numai verificare si punerea in functie o sa fie la serviceul autorizat, asta pentru ca stiu ce cirpaceala fac cei din servis. Uite un calcul simplu de bani care ii dai pe carburant la 100.000KM - banzina 27000RON (adica 270milioane vechi) - diesel 190000RON - GPL 126000RON Nu am cumparat masina ca sa ma dau mare (nu sint genu oamenilor fara creier dar mindrii de sine) asa ca fapt divers am un ceas de 30RON luat din Suedia ca la noi sunt numai porcarii si telefon cu 0 Lei pe abonament asta dupa ce in vara asta mi s-a spart masina in Spania (in timp ce eram la plaja) si mi sa facut o paguba importanta printre care si telefonul care oricum nu valora mult. Mai baieti folositiva motoarele la ce turatii vreti voi si considerati ca sunt bune, luati daca vreti informatia ca o parere personala, nu doresc sa va conving in nici un fel ca nu are rost, nu are rost nici voi sa ma convingeti pe mine, am inteles deja opiniile voastre care sunt lafel ca la toti Romanii. E ca si cu politica, nu poti sa schimbi impresia omului indiferent cit ti-ai da interesul. Edited October 10, 2009 by balogm Link to comment
laurentziu83 Posted October 10, 2009 Share Posted October 10, 2009 (edited) Pai dimpotriva, toti romanii sunt de parere ca e bine sa tii motorul la o turatie scazuta, noi aici gandim altfel. Crede-ma ca am contact in fiecare zi cu diversi soferi care mi se plang uneori ca nu trage masina, ca tremura, etc, eu le zic sa le forjeze, sa mearga mai turat cu ele, si stii ce misto e sa auzi la urmatoarea lor vizita in service "da dom'le ai avut dreptate". Ca fapt divers, de un an si jumatate de cand lucrez in service n-am avut nici un motor la segmentat pe motiv ca ar consuma ulei, si au trecut cam 4 mii de masini pe la noi. Oare de ce n-a avut niciuna nevoie de segmentare? Au mai fost la care s-au topit pistoanele din cauza de injectoare defecte la diesel, la care am pus pistoane cu segmenti noi, dar sa vina cineva sa-mi spuna ca imi consuma ulei si sa decretam uzura motorului, NICIODATA. Am avut si un motor la care s-a rupt o biela si a facut de 2 ori gaura in blocul motor in ambele parti, dar acolo a fost un lant intreg de defectiuni generate de o proasta intretinere si ignorarea becurilor rosii din bord. Cat despre economia de la carburant, mi s-a luat de calcule, momentan merg pe benzina in oras si pe gpl in afara (si asta pentru ca pe gpl am reglat-o sa mearga mai bine ca pe benzina), nici habar nu am cat consuma masina, alimentez cu gpl din Rep. Moldova cu 1.4 ron litrul si cu benzina din Ucraina la 2.5 ron litrul, si asta o fac pentru ca oricum am pasaport si e aproape si imi fac si restul de cumparaturi saptamanale. Edited October 10, 2009 by laurentziu83 Link to comment
Englishman Posted October 10, 2009 Share Posted October 10, 2009 La mine mereu media va fi de peste 3500 de ture. Zilnic trec de 5000 rpm. Din experienta am vazut ca totul merge ca uns daca hranesti motorul cum trebuie. Normal, daca faci un schimb de ulei la 15.000 de km si pui benzina de la vagonul cisterna de la colt, atunci se cam duce dracului afacerea. Cand ma gandesc la un motor de Dacie 1300 care a mers 10 ani numai pe ulei mineral schimbat doar pe la 3 ani, ma apuca jalea. Priveam fascinat cum se misca motorul ala la care nu se distingea nimic inauntru din cauza sludge-ului / pacurii depuse in timp...dar cunoscand stilul de mers al proprietarului, care nu depasea 2500 de ture NICIODATA, am incetat sa ma mir. In ultima vreme Cielito a vazut mers exclusiv urban, distante scurte, porniri dese la rece, din pacate. Drept urmare, fac schimbul de ulei la aprox. 4000 de km, doar 5w-40, eventual 50, ( tocmai am pus zilele trecute Mobil 1 5w-50) plus mers sustinut de fiecare data pentru evitarea depunerilor. Mi s-ar parea criminal ca la distantele scurte ( 4, 5 km x 9-10 ori) parcurse zilnic sa mai merg si subturat. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now